Book holder
Home
Blog
Een website laten maken. Waar en wat kan je verwachten
Home
Blog
Een website laten maken. Waar en wat kan je verwachten

Een website laten maken. Waar en wat kan je verwachten

Gewijzigd, 24 september 2022
Gewijzigd, 24 september 2022

Een goede website is een van de meest waardevolle marketingmiddelen voor jouw bedrijf. Het geeft jouw klanten informatie, verkoopt jouw ​​product, promote jouw werk, geeft je de mogelijkheid om met klanten te communiceren en het is de thuisbasis van jouw merk.

article-hero

🏛De basis van jouw onderneming
 

Het hebben van een effectieve website is een goed startpunt voor elk merk - maar als je niet zeker waar je moet starten lees dan deze gids.

Als je zelf een geweldige website wilt bouwen, dan zijn er genoeg platforms die eenvoudig genoeg zijn om te gebruiken, als je de tijd hebt.
 

Bouw zelf een website!

Om zelf een goede website te bouwen hoef je helemaal geen programmeur te zijn.

Online website tools hebben hun eigen software voor het bouwen van websites, met de meeste kan je gemakkelijk ontwerpen en sjablonen kiezen, teksten schrijven en afbeeldingen sorteren.

Als je het simpel houdt, kan het met een simpele drag & drop gedaan worden.

Alles om de ​​website draaiende te houden, wordt verzorgd; zoals domeinnamen en hosting.

Websitebouwers hebben hun voor- en nadelen.

WordPress is bijvoorbeeld een van de beste platforms die er zijn - het is erg flexibel en je kunt er bijna alles mee doen, maar het kan behoorlijk moeilijk zijn voor complete beginners. Voor complexer designs en functionaliteit vereist het wat kennis van html en css.

Het kan de moeite waard zijn om een ​​freelancer of een bureau in te huren die alles weet van WordPress, zij kunnen je helpen de website verder te ontwikkelen naar jouw wensen.

Als je iets snel, stijlvol en basic wilt, is Squarespace de moeite waard. Het heeft niet zoveel flexibiliteit als WordPress, maar het is veel gemakkelijker te gebruiken en je hoeft geen code te kennen om je website in korte tijd live te krijgen.

Als je een website wilt die professioneel is gebouwd, maar toch de mogelijkheid geeft om snelle en eenvoudige bewerkingen uit te voeren, is Webflow de favoriete website tool van webdesigners.

 

🏛 Website om online te verkopen

 

Als je een e-commercesite wilt opzetten, doet je er verstandig aan een platform te kiezen dat is ingesteld op online verkoop. Shopify is een naar onze mening de beste optie, omdat ze een uitgebreide app store hebben, een super snelle checkout en de shop altijd up to date is.

👉 Opmerking: met website bouwers zoals Webflow kan je Shopify integreren. Ook kan je jouw fysieke online winkel eenvoudig integreren 



Alternatieven op een online website maker

Er zijn tal van andere goede opties, we hebben er zojuist drie opgesomd die we persoonlijk hebben geprobeerd!

 

🏛Gebruik een webdesign bureau

Laat een bureau het harde werk voor u doen

Zelf je eigen website bouwen is mogelijk, maar als je geen startup bent, of je hebt niet veel tijd, kan het slim zijn om een ​​webdesign bureau in te huren.

Er zijn allerlei veel zaken die je onbedoeld over het hoofd kunt zien, want laten we eerlijk zijn, websites bouwen is waarschijnlijk niet iets wat je dagelijks doet.

 

Het ontwerpen van briljante websites is de specialiteit van een bureau, en ze weten hoe ze websites moeten ontwikkelen die jouw merk en bedrijf etaleren en tegelijkertijd resultaten opleveren.

 

Wat doet een bureau allemaal?
 

Het begint bij onderzoek en planning van de website en elk aspect van de site in kaart brengen.

  • De website moet goed worden ontworpen en volledig responsive zijn, zodat deze is geoptimaliseerd voor mobiele telefoons, tablets en desktops. Kortom, het moet er geweldig uitzien op al deze apparaten.
  • Webdesign bureau's hebben kennis op het gebied van design, copywriting en gebruiksvriendelijkheid. 
  • Daarnaast speelt SEO , PPC , CRO een grote rol. Dit zijn allemaal technische termen waar een goede ontwikkelaar je mee kan helpen.

 

Als je besluit een bureau in te schakelen, of gewoon jouw idee wilt uitwerken. Dan begin je met een briefing.
 

🏛Hoe schrijf je een briefing voor jouw nieuwe website?

Een ding om te onthouden is dat het proces van het maken van een nieuwe site geen snel proces is, maar de volgende informatie kan jou op weg helpen.

Wat is het precies dat je doet?
Neem de tijd om een ​​korte beschrijving te schrijven van wat jouw bedrijf doet. Wat onderscheidt jou van jouw concurrenten en wat is er bijzonder aan jouw manier van werken?

Wat wil je met je site bereiken?
Wat is je primaire doel met de site? Verkoop, offerteaanvragen of aanmeldingen? Denk ook aan secundaire doelen. Bijvoorbeeld interactie op sociale media, opt-in inschrijvingen voor de nieuwsbrief, naamsbekendheid vergroten etc.

Heb je al een website?
Zo ja, schrijf er dan een stukje over. Hoelang heb je de website? Vind je het gemakkelijk in gebruik? Maakt het gebruik van een CMS? Wat vind je er leuk en niet leuk aan? Hoeveel inkomende leads haal je eruit? Krijg je de resultaten die je wilt? Wat zou je willen behouden?

Wat maakt dat je opvalt?
Zoals je weet, kijken potentiële klanten naar veel potentiële leveranciers. Waarin onderscheid jouw bedrijf zich van de concurrentie? Geweldige klantenservice, reviews, unieke pakketten, de beste producten die er zijn, enz.

Deadlines.
Wanneer moet het project af zijn? 

Succes.
Hoe beoordeel je of de nieuwe site een succes is? Dit kan bijvoorbeeld een toename zijn leads, aanmeldingen voor nieuwsbrieven of site bezoeken.

Sites die je goed vindt? 
Waarom vind je ze goed? Welke van deze hebben slimme functies?  Zijn er sites met een tone of voice die aanspreken?

Wie zijn je klanten precies en met welke moeilijkheden lopen ze rond?
Als je het niet zeker weet, stel je dan voor dat je al je klanten zou kunnen combineren tot één perfecte klant. Hoe zou die perfecte klant zijn?

De toekomst.
Hoe zie je de site de komende jaren evolueren? Als je een toekomstvisie hebt, schrijf deze dan op. Een goed bureau zal suggesties doen hoe dit kan worden bereikt.

Begroting.
Budget is altijd moeilijk, we raden je aan om hier toch goed over na te denken en dit te delen, dit stelt een bureau of freelancer in staat om mee te denken en om verwachtingen aan te passen op wat binnen het budget valt. 

Wat is uw selectieproces?
Het is raadzaam  om contact op te nemen met meerdere bureaus om een ​​volledig beeld te krijgen.

Deze briefing moet jou helpen om alvast een vliegende start te maken.

En, wat gebeurt er daarna?

Zodra je je hebt aangemeld bij een bureau of freelancer, gaan ze aan de slag. Het is niet voor alle bureaus hetzelfde, maar hier is een ruwe schets van wat je kunt verwachten.

Kennismaking

De allereerste stap is om elkaar te leren kennen, alle goede bureaus zullen zich verdiepen in jou en jouw onderneming.
 

Ze willen alles weten over jouw branche en bedrijf om echt te begrijpen wat je doet. Ze willen ook graag de geschiedenis weten van het bedrijf. Hoe beter het bureau jouw bedrijf kent deze te beter zij jou kunnen helpen aan de perfecte site!

 

Doelstellingen

De volgende stap is het bespreken van de doelstellingen, een bureau zal willen weten wat je wilt dat jouw website voor je bedrijf doet. Alleen dan heeft de website ook waarde!

 

Onderzoek

Op basis van de doelstellingen wordt er een kort onderzoek gedaan. Kijkend naar je doelgroep. Wie is de doelgroep? Wat verwachten ze van een bedrijf als het jouwe? Wat is de demografie?

Concurrentie analyse. Wie is jouw concurrentie? Doen ze iets wat jij niet doet? Wat zijn de zwakke punten?

 

Planning

Nu start de planning. Het project gaat van start.

In een duidelijke scope, waarin gedetailleerd wordt beschreven wat er gaat gebeuren en wanneer het zal gebeuren ben jij op de hoogte van het traject.

concept fase 

In deze fase kunnen ontwerpers ideeën delen dmv wireframes, schetsen en andere visuals.

Deze fase versnelt het ontwerpproces en zorgt voor een efficiënte workflow. Het stelt het bureau in staat om je te laten zien wat ze willen doen.

Ontwerpen

Nu gaat het beginnen. De informatie die uit de vorige fases is verzameld, wordt gebruikt om de website te gaan ontwerpen.

Zodra het bureau een aantal ontwerpen heeft samengesteld, sturen ze deze naar je op voor je feedback.

In dit stadium is het erg belangrijk dat je goed samenwerkt, voor het bureau is het van groot belang om jouw feedback te krijgen.

Ontwikkeling

Met de voorgaande stappen afgerond te hebben, kan het ontwikkel proces soepel en efficient starten.

Het bureau zal de website grondig testen op meerdere apparaten  om ervoor te zorgen dat deze voor zoveel mogelijk mensen goed werkt.

De Lancering

Zoals bij de meeste lanceringen van websites, is het goed om het vroeg in de ochtend te doen en het liefst begin van de week. Als er problemen optreden, kunnen deze dan snel worden opgelost.

In dit stadium is het leuk om collega's, vrienden en familie je nieuwe website te showen.  Zorg dat alles goed staat zodat je in Google Analytics kan bijhouden wie de website bezoekt!

Verbetering

Zodra jouw site live is, is het tijd om bij te houden hoe jouw bezoekers de site gebruiken, en om gebruikersfeedback te verzamelen.

Dit is een voortdurend proces van verbetering, een goede website blijft zich verbeteren en is nooit af!
 

 

Vind je deze informatie nuttig?
0
0
Dienst
Welke dienst zoek je?