Book holder
Home
Blog
Kies het CRM systeem dat bij jouw organisatie past
Home
Blog
Kies het CRM systeem dat bij jouw organisatie past

Kies het CRM systeem dat bij jouw organisatie past

Rogier Mulder
Gewijzigd, 23 april 2024
Door Rogier Mulder
Gewijzigd, 23 april 2024

🧭 Ontdek hoe CRM je helpt een loyale klantenkring op te bouwen en te behouden. Van de basisprincipes tot de keuze van het juiste systeem voor jouw bedrijf, dit artikel biedt alle antwoorden.

 

Een goed bedrijf heeft een tevreden klant. Dat weten we allemaal. Maar hoe je een tevreden klantenkring kunt realiseren en behouden, kan best een uitdaging zijn. Daarom bestaat CRM. Maar wat is CRM eigenlijk? Welke verschillende CRM systemen bestaan er en hoe maak je de juiste keuze voor jouw bedrijf? Dat lees je in dit artikel.

 

Wat is CRM?

Voordat we het hebben over de verschillende CRM systemen en alle mogelijkheden binnen CRM, moeten we eerst even uiteenzetten wat CRM nou precies is. 

 

De afkorting CRM staat voor Customer Relationship Management en is een softwaresysteem. Dat verheldert waarschijnlijk al een hoop. Met dit softwaresysteem kunnen bedrijven de relatie met hun klanten onderhouden, door bijvoorbeeld klantgegevens te verzamelen en te analyseren, door verkopen te organiseren en door leads te volgen. Maar CRM wordt ook gebruikt om klantenservice aan te kunnen bieden. 

 

Eigenlijk is CRM voor alles wat te maken heeft met een bedrijf goed: de verkoop-, klant- en servicebeleving verbetert met het gebruik van een goed CRM systeem. Met een CRM systeem leert een bedrijf de klant kennen en zullen de verkoopcijfers stijgen. Het investeren in CRM systemen zal dus zeker voor de verdere ontwikkeling van je bedrijf zorgen. Maar waarom eigenlijk?

 

Klanttevredenheid zorgt voor de groei van je bedrijf

Het succes van CRM werkt als volgt: door in de beleving van klanten te investeren, zullen klanten sneller en langduriger tevreden zijn. In feite zet je de klant centraal. Natuurlijk profiteert de klant daarvan, maar het bedrijf profiteert mee. 

 

Elk bedrijf weet namelijk dat een tevreden klant blijft en dat is nou net wat je wilt bereiken met CMR. Met CMR kun je de gegevens van klanten verzamelen en analyseren. Zo kan je als bedrijf bijhouden, want jouw klantenkring verlangt en hoe je de klant tevreden houdt. 

 

Welke soorten CRM systemen zijn er?

Voor elk soort bedrijf is er wel een passend CRM systeem. Zo is Salesforce de koploper in CRM voor kleine bedrijven. Monday.com komt het beste uit de test voor project management en Pipedrive is dan weer geschikt voor sales. Omdat het nog best lastig kan zijn om van tevoren te bepalen welk CRM systeem bij jouw bedrijf past, kun je op Boekhouder.nl verschillende CRM kiezen en met elkaar vergelijken. 

 

Je kunt een selectie maken voor wie het CRM systeem is, verkoop en marketing, beheer en organisatie en technologie en integratie. Door deze filters te gebruiken personaliseer je jouw zoekopdracht en kun je meerdere CRM systemen toevoegen aan de vergelijker. Filter bijvoorbeeld op leadkwalificatie, aanpasbare rapporten of contactbeheer. Voeg je selectie toe aan de vergelijker en maak op basis van reviews, prijzen en functies een keuze in het CRM systeem dat bij jouw bedrijf past. Positieve ontwikkeling voor je bedrijf is gegarandeerd.


 

Vind je deze informatie nuttig?
Samenvatting
0
0
Dienst
Welke dienst zoek je?